اگر برای ویترین فروشگاه آنلاین کار می کنید یا صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، احتمالاً یک سبد خرید رها شده چیزی است که با آن آشنا هستید. بسیاری از خریداران اقلامی را برای خرید در سبد خرید خود قرار می دهند، فقط برای اینکه بدون خرید چیزی از وب سایت خارج شوند. خوشبختانه، چندین استراتژی و ایمیلهای سبد خرید وجود دارد که میتوانید برای تشویق خریداران به تکمیل خرید خود ارسال کنید.
در این مقاله از ایوسی، بررسی میکنیم که ایمیل سبد خرید رها شده چیست، چرا باید این ایمیلها را برای خریداران ارسال کنید، استراتژیهایی برای ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده و ۱۳ نمونه ایمیل برای کمک به شما در ایجاد ایمیلهای خود.
ایمیل سبد خرید رها شده چیست؟
ایمیل سبد خرید رها شده نوعی ایمیل پیگیری است که به طور خودکار برای خریدار ارسال می شود که اقلامی را در سبد خرید آنلاین خود قرار داده است اما بدون خرید واقعی از وب سایت خارج شده است. این نوع ایمیل به خریدار کمک می کند تا اقلامی که در سبد خرید باقی مانده است را یادآوری کند و امیدواریم آنها را تشویق به بازگشت و تکمیل خرید خود کند.
حتی ایمیلهای اولیه سبد خرید میتوانند تأثیر مثبتی بر درآمد شرکت داشته باشند. اکثر شرکت ها هنگام استفاده از دلارهای تبلیغاتی برای ارسال این ایمیل ها، بازگشت سرمایه (ROI) را تجربه می کنند.
مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ : بازاریابی ایمیلی چیست؟
چرا باید به خریداران با سبدهای رها شده ایمیل بزنید
ارسال ایمیل های سبد خرید رها شده برای خریداران مزایای متعددی دارد. این مزایا عبارتند از:
- نرخ تبدیل بهبود یافته: اگر یک خریدار پس از دریافت ایمیل سبد خرید رها شده، بازگردد و خرید خود را تکمیل کند، طبیعتاً کسب و کار شما شاهد بهبود در نرخ تبدیل کلی خواهد بود.
- بهبود روابط با مشتری: ایمیل های سبد خرید رها شده فرصتی را برای تعامل با مشتریان یا مشتریان احتمالی خود و ایجاد روشی جدید برای تعامل با آنها ارائه می دهند. هرچه بیشتر با مشتریان تعامل داشته باشید، احتمالاً روابط شما با مشتری قوی خواهد بود.
- بهبود تجربه مشتری: میتوانید از ایمیلهای سبد خرید رها شده برای کشف اینکه چرا یک خریدار در وهله اول با یک نظرسنجی سریع یا پرسش مستقیم از آنها سبد خرید خود را رها میکند، استفاده کنید، این به شما امکان میدهد با تنظیم دقیق وبسایت و بازاریابی، تجربه کلی مشتری را بهبود بخشید. به چیزی که مشتری احساس می کند از دست رفته است.
مطالب مرتبط: هر آنچه که باید در مورد رضایت مشتری بدانید
پنج استراتژی برای ارسال ایمیل به مشتریان با سبد خرید آنلاین رها شده
استراتژیهای زیر میتوانید هنگام ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده به مشتریان برای افزایش احتمال بازگشت و تکمیل خرید خود پیادهسازی کنید:
۱. نظرات و رتبه بندی محصولات را در ایمیل خود قرار دهید
یکی از استراتژیهای خوب در مورد ایمیلهای سبد خرید این است که رتبهبندی یا نظرات محصول را در ایمیل مرتبط با محصولات یا خدمات موجود در سبد خرید مشتری قرار دهید. این به خریدار یادآوری میکند که یک محصول با رتبه بالا را پشت سر گذاشته و ارزش محصولاتی را که نخریدهاند به آنها نشان میدهد. حتی می توانید برای تشویق نرخ بازتر برای ایمیل های سبد خرید رها شده خود، نام رتبه بندی را در قسمت موضوع ذکر کنید.
علاوه بر این، میتوانید فهرستی از محصولات باقیمانده در سبد خرید را همراه با رتبهبندی هر کدام در کنار هر محصول قرار دهید. همچنین می توانید یک یا دو مورد از بهترین نظرات را برای آن محصول درج کنید.
۲. تمرکز خود را بر روی یک محصول واحد حفظ کنید
بسیاری از خریدارانی که سبدهای خود را رها می کنند این کار را به این دلیل انجام می دهند که سبد خرید خود را با چندین کالا پر می کنند و سپس تصمیم می گیرند هیچ کدام را خریداری نکنند. گاهی اوقات، بسیاری از این محصولات بسیار شبیه به هم هستند. اگر یک ایمیل سبد خرید رها شده برای شخصی ارسال می کنید که چنین سبد خریدی دارد، تمرکز خود را بر فروش تنها یک محصول به مشتری در نظر بگیرید. بهترین راه برای انجام این کار این است که پرفروش ترین یا دارای بالاترین امتیاز را در سبد خرید خود انتخاب کنید و در ایمیل روی آن محصول تاکید کنید.
۳. با ایمیلهای سبد خرید زیادهروی نکنید
در حالی که ارسال یک ایمیل سبد خرید رها شده یک تاکتیک بازاریابی عالی در نظر گرفته می شود، ارسال چندین ایمیل برای هر مشتری اینطور نیست. برای جلوگیری از سرکوب یا خاموش کردن مشتریان خود، فقط یک ایمیل سبد خرید رها شده برای هر مشتری ارسال کنید. ارسال بیش از یک یادآوری میتواند منجر به از دست دادن مشتری شود و در درازمدت بیشتر از آن ضرر داشته باشد.
۴. یک مشوق را بگنجانید
گنجاندن یک انگیزه در ایمیل سبد خرید خود راهی عالی برای تشویق مشتریان به بازگشت به وب سایت شما و تکمیل خرید خود است. نمونههایی از مشوقهایی که باید در ایمیل گنجانده شود، تخفیف یکباره، فرصت کسب امتیاز اضافی یا یک خرید، یک مورد رایگان (BOGO) است.
۵. منابع دیگری به جز ایمیل سبد خرید رها شده خود را در نظر بگیرید
چندین ابزار دیگر وجود دارد که می توانید به جای یا علاوه بر ایمیل سبد خرید رها شده استفاده کنید. چند ایده عبارتند از:
- به جای ارسال ایمیل در مورد سبد خرید با مشتریان خود تماس بگیرید
- استفاده از ابزار برای ایجاد تبلیغات هدفمند خودکار
- استفاده از اعلانهای فشار برای پیامهای متنی برای مشتریانی که شماره موبایل خود را در اختیار شما قرار دادهاند
۱۳ نمونه خلاقانه ایمیل سبد خرید رها شده برای امتحان
در زیر چندین ایمیل سبد خرید موثر و خلاقانه وجود دارد که سعی کنید آنها را در این بخش از استراتژی بازاریابی خود بگنجانید:
- هنوز به آن خرید فکر می کنید؟ نگران نباشید، ما اقلام را تا پایان امروز در سبد خرید شما نگه می داریم!
- فراموش نکنید که خرید خود را تکمیل کنید. در اینجا یک کد تخفیف ۱۰ دلاری برای لذت بردن از محصولات خود بسیار آسان تر است.
- سبد خرید شما گم نشده است. وقتی سبدتان را در ourwebsite.com گذاشتید خالی نبود، بنابراین ما آن را برای شما ذخیره می کنیم. برای تکمیل سفارش خود اینجا را کلیک کنید.
- هی کی اسمیت، سبد خرید شما در ourwebsite.com رزرو شده است و هر زمان که باشید آماده است. فراموش نکنید که خرید خود از این اقلام پرفروش را به پایان برسانید: محصول ۱، محصول ۲، محصول ۳. برای تکمیل سفارش خود کافی است روی این لینک کلیک کنید.
- به نظر می رسد چیزی را در سبد خرید خود در وب سایت ما گذاشته اید. روی این لینک کلیک کنید تا به صورت رایگان به سبد خرید خود بازگردید.
- یک لحظه صبر کن! تقریباً خرید یکی از پرفروش ترین محصولات ما را از دست دادید. عجله کنید، این کالا به سرعت فروخته می شود.
- سلام واندا، متوجه شدم که شما چند کالا را در سبد خرید خود در ourwebsite.com گذاشته اید. من فقط می خواستم بررسی کنم و مطمئن شوم که مشکلی وجود ندارد یا چیزی وجود دارد که بتوانم در مورد آن کمک کنم. اگر چنین است، فقط به این ایمیل پاسخ دهید. اگر برای تکمیل خرید خود آماده هستید، در اینجا پیوندی به سبد خرید شما وجود دارد.
- سلام دن، سبد خریدت برایت تنگ شده است. اقلام موجود در سبد خرید شما از پرفروشترین محصولات ما هستند، پس قبل از فروش آنها را از دست ندهید. در اینجا یک لینک به سبد خرید شما وجود دارد تا بتوانید خرید خود را تکمیل کنید.
- ما تضمین می کنیم که ما را دوست خواهید داشت. اکنون سبد خرید خود را رها نکنید! در اینجا پیوندی برای تکمیل خرید شما وجود دارد و بدانید که چرا ۵۰۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور هر ماه در جعبه ما مشترک می شوند.
- هنوز چیزی در سبد خرید شما وجود دارد! خرید خود را تکمیل کنید تا در اسرع وقت آن را دریافت کنید.
- آه خدای من! هنوز چیزی در سبد خرید شما وجود دارد. قبل از اینکه از بین برود آن را دریافت کنید!
- چیزی را فراموش کنم؟ متوجه شدیم که چیزی در سبد خرید خود جا گذاشته اید. نگران نباشید – ما موارد را ذخیره کردیم تا بتوانید به راحتی خرید خود را تکمیل کنید.
- این را به خاطر بسپار؟ [ تصویر محصول ] دلش برای شما تنگ شده است. همین حالا با این لینک خرید خود را تمام کنید.
نکاتی برای ترغیب مشتریان به بازدید مجدد از سبد خریدشان
نکات زیر برای ترغیب مشتریان به باز کردن ایمیلهای سبد خرید رها شده و بازگشت برای تکمیل خرید آمده است:
- از یک خط موضوعی چشم نواز استفاده کنید. بسیاری از افرادی که ایمیل دریافت می کنند، فقط ایمیل هایی را باز می کنند که موضوعات مرتبط یا جذاب دارند. برای افزایش نرخ باز کردن، از یک موضوع شخصی و/یا خلاقانه استفاده کنید تا توجه گیرنده را به خود جلب کنید.
- با تصاویر استوک زیاده روی نکنید. تا حد امکان از عکاسی عمومی خودداری کنید. در عوض، از عناصری از وبسایت خود یا مواردی که با کمپین بازاریابی شما مطابقت دارد استفاده کنید تا ایمیلهای خود را معتبر نگه دارید.
- احساس فوریت ایجاد کنید. یک راه عالی برای ترغیب مشتریان برای تکمیل خریدشان ایجاد حس فوریت است. شما می توانید این کار را با اطلاع دادن به مشتریان در مورد فروش محصولات موجود در سبد خریدشان انجام دهید، اینکه سبد خرید آنها فقط برای مدت معینی رزرو شده است یا با اطلاع دادن به آنها از تعداد مشتریان دیگری که کالا را در سبد خرید خود دارند.