ایوسی

تفاوت های نژادی در چرت زدن و خواب شبانه گزارش شده در کودکان ۲ تا ۸ ساله

نابرابری های اقتصادی نژادی

اهداف: هدف از این مطالعه بررسی تفاوت های نژادی در چرت زدن گزارش شده و خواب شبانه کودکان ۲ تا ۸ ساله، شناسایی عوامل موثر بر این تفاوت ها، و تعیین اینکه آیا تنوع در چرت زدن با عملکرد روانی اجتماعی مرتبط است یا خیر.

روش‌ها: مراقبان ۱۰۴۳ کودک (۷۳.۵٪ سفیدپوست غیر اسپانیایی؛ ۵۰.۴٪ مذکر) ۲ تا ۸ ساله از یک نمونه جامعه، رفتار چرت زدن و خواب شبانه فرزندان خود را گزارش کردند. سرپرستان ۲۵۵ کودک پیش دبستانی (۳-۵ ساله) نیز سیستم ارزیابی رفتار کودکان را تکمیل کردند.

نتایج: کاهش تدریجی مرتبط با سن در چرت زدن در کودکان سیاه پوست مشاهده شد. در سن ۸ سالگی، ۳۹.۱٪ از کودکان سیاهپوست در مقایسه با ۴.۹٪ از کودکان سفید پوست چرت می زنند. همچنین کودکان سیاه پوست به طور قابل توجهی روزهای بیشتری در هفته چرت می زدند، میانگین مدت خواب شبانه کمتری داشتند و در روزهای هفته به میزان قابل توجهی کمتر از شب های آخر هفته می خوابیدند.

با وجود تفاوت در توزیع خواب، کل مدت خواب هفتگی (روزانه و شبانه) برای ۲ گروه نژادی در هر سال سن تقریباً یکسان بود. تجزیه و تحلیل رگرسیون لجستیک (Logistic regression) نشان داد که متغیرهای جمعیت شناختی با تفاوت های چرت زدن مرتبط هستند، اما به طور کامل توضیح نمی دهند. چرت زدن در زیرمجموعه ای از کودکان پیش دبستانی ارتباط معنی داری با عملکرد روانی اجتماعی نداشت.

نتیجه گیری: تفاوت های نژادی قابل توجهی در الگوهای چرت زدن و خواب شبانه گزارش شده وجود دارد که از اوایل سن ۳ سالگی شروع می شود و تا حداقل ۸ سالگی ادامه می یابد. این تفاوت ها مستقل از عوامل جمعیت شناختی هستند که معمولاً مورد بررسی قرار می گیرند. به نظر نمی رسد تفاوت در رفتار چرت زدن در نمونه ای از کودکان پیش دبستانی اهمیت روانی اجتماعی داشته باشد.

اظهار تعارض منافع: تضاد منافع اعلام نشده است.

تصاویر:

شکل ۱: اقدامات مربوط به چرت زدن برای ۲- تا…

شکل ۲: روزهای هفته (الف) و آخر هفته (ب)…

شکل ۳: میانگین روزهای هفته (تصویر فرمول) و…

 

منبع: www.ncbi.nlm.nih.gov

خروج از نسخه موبایل