نماد سایت ایوسی

راهنمای نقش های مشارکت تجاری

قرارداد مشارکت تجاری نقش و مسئولیت

قرارداد مشارکت تجاری نقش و مسئولیت

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید مالکیت کسب و کار را سازماندهی کنید. یک راه شراکت تجاری است که در آن دو یا چند نفر یا نهاد مالک یک شرکت هستند و مسئولیت خود را حفظ می کنند. مهم است که نقش های مشارکت را مشخص کنیم تا هر شریک مسئولیت و مسئولیت هر مالک را درک کند.

در این مقاله از ایوسی، نقش‌های مشارکتی، نحوه تخصیص نقش‌ها در مشارکت، مزایای داشتن نقش‌های مشارکتی خاص و مواردی که باید در یک قرارداد مشارکت گنجانده شود را شرح می‌دهیم.

نقش های مشارکتی چیست؟

نقش های شراکتی، وظایف، مسئولیت ها و انتظارات خاصی است که به هر یک از شرکای یک کسب و کار محول می شود. شرکا این اطلاعات را در یک قرارداد مشارکت رسمی که با هم ایجاد می کنند، به تفصیل شرح می دهند. بدون این توافق، سازمان تجاری شما قانون تجارت ایالت شما را پیش‌فرض می‌کند.

آنچه در قرارداد مشارکت باید گنجانده شود

یک قرارداد مشارکت کامل، ساختارهایی را برای مدیریت مسائلی که ممکن است در شرایط عادی ایجاد شود، فراهم می کند. برخی از مواردی که باید هنگام طراحی قرارداد مشارکت خود در نظر بگیرید عبارتند از:

مزایای واگذاری نقش های مشارکتی

تعیین نقش های مشارکتی تضمین می کند که هر شریک از مشارکت های مورد انتظار خود مطلع است. همچنین می تواند به شرکا کمک کند تا روی جنبه های خاصی از تجارت تمرکز کنند. تخصیص نقش های مشارکتی می تواند یک سیستم پاسخگویی را فراهم کند که در آن هر شریک مسئول بهینه سازی یک جزء اصلی سازمان است. نقش های مشارکتی ممکن است به شما کمک کند تا در ابتدای کسب و کار خود یک نمودار سازمانی ایجاد کنید، که می تواند مدیریت توسعه را آسان تر کند.

مرتبط: یافتن و انتخاب شریک تجاری مناسب

نحوه تعیین نقش در یک مشارکت

در اینجا مراحل تعیین نقش مشارکت وجود دارد:

۱. مسئولیت هر شریک را تعیین کنید

اولین قدم در تعیین نقش های مشارکتی این است که مشخص شود هر شریک چقدر در قبال تعهدات مالی، مسئولیت قانونی و سهل انگاری دارد. سه نوع اصلی مشارکت وجود دارد:

تشریح این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چند نقش شریک ایجاد کنید. اگر به نقش‌های بیشتری از آنچه که شما و شریک یا شرکای اولیه‌تان می‌توانید انجام دهید نیاز دارید، این نشانه‌ای است که می‌توانید به دنبال شرکای دیگری برای پیوستن به سازمان خود باشید.

۲. فهرستی از نیازهای مدیریت کسب و کار خود بنویسید

فهرست کردن نیازهای مدیریت کسب‌وکارتان می‌تواند به شما کمک کند تا یک نمای کلی از وظایفی که باید اختصاص دهید به دست آورید. آنچه را که کسب و کار شما ارائه می دهد، بیانیه ماموریت و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را در نظر بگیرید. همانطور که تجارت شما رشد می کند، این بخش ها ممکن است به بخش های کامل تبدیل شوند. برخی از نیازهای رایج مدیریت عبارتند از:

مرتبط: مهارت های مدیریت: تعاریف و مثال ها

۳. شرح وظایف هر نیاز مدیریت را ایجاد کنید

شما می توانید با نوشتن شرح وظایف برای هر یک از آنها، ایده خاصی از نیازهای هر مدیریت به دست آورید. شرح شغل به شما امکان می دهد تمام جنبه های نقش را در نظر بگیرید، از جمله:

شرح شغل همچنین ممکن است در تصمیم گیری در مورد نوع کارمندانی که این مشاغل اولیه می توانند بر روی آن نظارت داشته باشند که آیا و زمانی که تجارت شما گسترش می یابد مفید باشد. همچنین اگر شریک جدیدی علاقه مند به پیوستن به شرکت شما باشد، می توانید از این توضیحات استفاده کنید.

۴. وظایف را تعیین کنید

هنگامی که شرح شغل را مشخص کردید، می توانید نقاط قوت و شایستگی های هر یک از شرکا را کشف کنید. شما می توانید ویژگی های شخصیتی، تجربه قبلی و علایق را به عنوان بخشی از این فرآیند در نظر بگیرید. اگر هیچ یک از شرکا تجربه یا دانش لازم برای نظارت شخصی بر نقش را ندارند، می توانید شریکی را برای استخدام یک فرد یا تیم برای مدیریت این کار تعیین کنید. شریک بر بخش نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که تیم به اهداف ذکر شده در هر توضیح دست می یابد.

۵. نقش ها را در نوشتن رسمی کنید

مرحله بعدی این است که نقش ها را در یک قرارداد مشارکت با کمک یک وکیل مجرب رسمی کنید. این اسناد کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که وظایف تعیین شده، سیستم حل اختلافات و ساختار تصمیم گیری رسمی است. قراردادهای مشارکت همچنین مسئولیت و مشارکت مالی هر یک از شرکا را مشخص می کند. داشتن یک قرارداد مشارکت کتبی به تسهیل ارتباطات، ضرب‌الاجل‌ها و ساختارهای ملاقات کمک می‌کند.

۶. جلسات منظم داشته باشید

به طور منظم با شرکای خود ملاقات کنید تا نحوه رسیدن هر شریک به اهداف و مدیریت مسئولیت های خود، از جمله کارمندان یا تیم هایی که ممکن است بر آنها نظارت داشته باشند را به اشتراک بگذارید. بسته به نیازها و مکان شرکای خود، می توانید به صورت حضوری، در تماس های کنفرانسی یا با استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدیویی ملاقات کنید. جلسات منظم همچنین به شرکا کمک می‌کند تا بفهمند که هر نقش چگونه بر بخش‌های دیگر کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به شما در ایجاد استراتژی برای کل سازمان کمک کند. این جلسات همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا نیاز به سازماندهی مجدد نقش های مشارکت دارید یا خیر.

خروج از نسخه موبایل