نماد سایت ایوسی

۱۲ نکته بازاریابی برای کمپین بازاریابی شما

جذب مشتری

جذب مشتری

به عنوان یک متخصص بازاریابی، مهم است که در مورد آخرین روندها و فناوری به روز بمانید تا مطمئن شوید که بهترین شانس موفقیت را به کمپین بازاریابی خود می دهید. استراتژیک بودن در مورد تاکتیک ها و رویکردهای بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و سود را افزایش دهید. در این مقاله از ایوسی، بازاریابی چیست و چندین نکته بازاریابی را برای کمک به استراتژی بازاریابی شما فهرست می کنیم.

مطالب مرتبط: ۲۰ تاکتیک بازاریابی موثر و نحوه استفاده از آنها (با مثال)

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به استراتژی ها و تاکتیک هایی اشاره دارد که شما برای جذب مشتریان به یک کسب و کار و ایجاد وفاداری استفاده می کنید. متخصصان بازاریابی از مهارت های بازاریابی خود برای تعیین قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا، کمک به افزایش سود شرکت و کمک به رشد سهم بازار شرکت از طریق بازاریابی استفاده می کنند.

در حالی که بازاریابی می تواند یک تعریف کلی داشته باشد، انواع مختلفی از بازاریابی نیز وجود دارد که در طول سال ها تکامل یافته اند. در اینجا به برخی از انواع مختلف بازاریابی و آنچه که هر کدام مستلزم آن هستند نگاهی می اندازیم:

مطالب مرتبط: راهنمای تکنیک های بازاریابی موثر

نکات بازاریابی

در حالی که ممکن است فکر کنید می دانید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق چه چیزی لازم است، به روز نگه داشتن دانش صنعت خود و استفاده از همه منابع به نفع خود می تواند به شما و شرکت شما کمک کند تا موفقیت بیشتری کسب کنید. از این نکات برای کمک به برنامه ریزی یا اجرای استراتژی یا کمپین بازاریابی خود استفاده کنید:

محصول خود را زودتر از موعد بازاریابی کنید

حتی اگر محصول شما آماده نیست، آن را زودتر از موعد به فروش برسانید تا قبل از در دسترس قرار گرفتن آن به افزایش آگاهی کمک کنید. کمپین های آگاهی پیشگیرانه را انجام دهید تا اساساً مزیت محصول یا خدمات را قبل از رسیدن آن به فروش برسانید. این به شما امکان می دهد تقاضا را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که پس از راه اندازی آن، نوعی مخاطب خواهید داشت.

نتایج را اندازه گیری کنید

اطمینان حاصل کنید که می توانید نتایج کمپین بازاریابی خود را اندازه گیری کنید. راه‌هایی برای ردیابی تبدیل‌ها و اجرای انواع کمپین‌های بازاریابی در دسته‌های کوچک ایجاد کنید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که کانال های بازاریابی مختلف را با هم مقایسه کنید تا مشخص کنید کدامیک بیشترین مزایا را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به شما امکان می دهد بدانید کدام کار نمی کند و باید به استفاده از کدامیک ادامه دهید.

به مشتریان راهی برای دسترسی به شما بدهید

مهم نیست که مشتری شما چه می گوید، مهم است که به آنها فرصت دهید تا با شما صحبت کنند. دادن این خروجی به آنها نشان می دهد که برای افکار و نظرات آنها ارزش قائل هستید.

مکانی را در وب سایت خود قرار دهید تا بتوانند با شما در ارتباط باشند. اگر آنها مشکل یا نگرانی دارند، این فرصت را به شما می دهد تا به موضوع رسیدگی کنید و به راه حلی برسید که می توانند از آن استقبال کنند.

یک روال تمیز کردن داده ها داشته باشید

با تمیز کردن منظم پایگاه داده خود به بهبود استراتژی بازاریابی خود کمک کنید. این به شما کمک می‌کند تا مسائل مربوط به کیفیت داده‌ها را که می‌تواند بر درک مشتری از کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد، رسیدگی کنید. اطمینان حاصل کنید که داده های دقیقی دارید که می تواند به شما در تصمیم گیری استراتژیک تجاری کمک کند. داده های دقیق همچنین تضمین می کند که شما یک استراتژی بازاریابی هدفمند دارید. سعی کنید تمیز کردن داده ها را به یک روال ماهانه تبدیل کنید تا از صحت داده های خود اطمینان حاصل کنید.

از محتوای ویدیویی استفاده کنید

بسیاری از مردم محتوای بصری را به جای خواندن از طریق یک پست طولانی یا ایمیل ترجیح می دهند. همانطور که ایده‌های بازاریابی را ایده‌گیری می‌کنید، از ویدیوها برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید استفاده کنید. بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حتی از محتوای ویدیویی پشتیبانی می‌کنند و به شما فرصت‌هایی می‌دهند تا کسب و کار خود را به روش‌های جدیدی بازاریابی کنید.

ایجاد و به اشتراک گذاری ویدیوها به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را در مورد محصولات و خدمات خود آگاه کنید و به شما کمک می کند تا به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که بسیاری از مردم ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند، برای جلب مشارکت بیشتر، به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید.

مخاطب خود را درک کنید

هنگام توسعه استراتژی بازاریابی خود، درک مخاطبان هدف ضروری است. در نظر بگیرید که آنها چه کسانی هستند، وضعیت جمعیتی، زندگی آنها، چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانید به آنها کمک کنید این کار را بهتر انجام دهند. برای کمک به درک بهتر مخاطبان خود، پرسونای خریدار بسازید تا در مورد مشخصات جمعیتی و علایقشان، آنها را بهتر تعریف کنید. ایجاد پرسونای خریدار همچنین هنگام توسعه استراتژی بازاریابی به شما جهت می دهد.

از پلتفرم های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید

انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شرکت و برند شما بهترین کار را دارد. اغلب اوقات، شما نیاز به ترکیبی از تبلیغات دارید، نه تنها یک. هر چه مشتریان شما را در کانال های مختلف بیشتر ببینند، شانس بیشتری برای پذیرش برند شما و ارزش گذاری برای قابلیت اطمینان آن دارند. همچنین به آنها کمک می کند تا شما را بهتر از رقبای خود به یاد بیاورند.

محتوای هدفمند ایجاد کنید

شناخت مخاطبان به شما کمک می کند محتوای هدفمندتر و مرتبط تری برای مشتریان فعلی و آینده خود تولید کنید. برای جلب اعتماد مخاطبان خود، با نشان دادن اینکه نیازهای آنها را درک می کنید و به اندازه کافی برای کمک به رفع این نیازها به آنها اهمیت می دهید، به آنها در سطح شخصی دسترسی پیدا کنید. برای ایجاد محتوای هدفمند، اطلاعات مفیدی را که می توانند استفاده کنند ارائه دهید.

محتوای رسانه های اجتماعی خود را بهبود بخشید

از آنجایی که رسانه های اجتماعی به تکامل خود ادامه می دهند، مهم است که با زمان همگام باشید و اطمینان حاصل کنید که همیشه از آن به نفع خود استفاده می کنید. سرمایه گذاری در تبلیغات پولی در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین می توانید از پست های تقویت شده برای گسترش آگاهی برند استفاده کنید.

مطالب مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

ایمیل های خود را بهینه کنید

اگرچه بسیاری از مردم هنگام برقراری ارتباط با مشاغل، ایمیل را ترجیح می دهند، اما به راحتی می توان آنها را تحت تأثیر تعداد ایمیل هایی که روزانه در صندوق ورودی خود دریافت می کنند، تحت تأثیر قرار داد. برای بهبود بازاریابی ایمیلی و تعامل کلی با مخاطب، ایمیل های خود را به روش های زیر بهینه کنید:

بررسی های آنلاین را بخوانید

نظرات مشتریان می تواند به شما در جذب مشتریان جدید از طریق ارجاع کمک کند زیرا بسیاری از افراد قبل از خرید یک محصول یا خدمات، نظرات را مطالعه می کنند. ایجاد یک فرآیند نظارت بر بررسی را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد مرورها را راحت تر بررسی کنید. وقتی یک نقد منفی را می خوانید، این فرصت را دارید که با آنها تماس بگیرید و وضعیت را اصلاح کنید. در حالی که نمی‌توانید همه مشتریان خود را راضی نگه دارید، اما ارتباط با آنها نشان می‌دهد که در کنار ایجاد وفاداری مشتری، به شما اهمیت می‌دهید.

از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید

برای کمک به مدیریت بهتر وظایف بازاریابی خود، از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید. اتوماسیون بازاریابی به پلتفرم‌ها و فناوری‌هایی اشاره دارد که به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را به طور مؤثرتری در کانال‌های مختلف با استفاده از کارهای خودکار و تکراری بازاریابی کنید. اتوماسیون بازاریابی نه تنها در زمان ارزشمند شما صرفه جویی می کند، بلکه تضمین می کند که در بالای شبکه خود باقی بمانید و به شما کمک می کند تا مشتریان را راحت تر حفظ کنید.

خروج از نسخه موبایل