ایوسی

راهنمای کامل قیف های بازاریابی: نکات تعریف و ایجاد

قیف های بازاریابی چگونه کار می کنند

هر کسب و کاری که کالا یا خدمات ارائه می کند باید از یک قیف بازاریابی استفاده کند. سازمان ها باید بر اثربخشی استراتژی های فروش و بازاریابی خود نظارت داشته باشند و یک قیف بازاریابی به ارائه این داده ها کمک می کند. استفاده از این داده ها به شما این امکان را می دهد که یاد بگیرید چگونه یک کمپین بازاریابی موثرتر ایجاد کنید، مشتریان خود را حفظ کنید و تصویر و روابط برند خود را تقویت کنید. در این مقاله از ایوسی توضیح می دهیم که قیف بازاریابی چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای نمودارهای قیفی

قیف بازاریابی چیست؟

قیف بازاریابی سیستمی است که برای درگیر کردن بازار هدف از اولین تماس تا خرید طراحی شده است. همچنین به عنوان قیف فروش شناخته می شود، هدف آن تبدیل هر مخاطب به مشتری است. همه مخاطبین در نهایت کالاهای تبلیغ شده را نمی خرند یا برای خدمات ثبت نام نمی کنند، بنابراین تعداد افراد در ابتدای فرآیند کاهش می یابد و به آن شکل قیف می دهد. برای اینکه بازاریابی قیفی موثر باشد، هر سطح باید به خوبی کار کند و به طور یکپارچه به سطح بعدی مرتبط شود.

یک قیف بازاریابی اطلاعات دقیقی در مورد آنچه مشتریان شما می خواهند به شما می دهد. با استفاده از معیارها، اغلب می توانید ببینید که آنها چه چیزی را در مورد محصول شما دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، و می توانید از آن برای اصلاح فرآیند خود استفاده کنید. همچنین نحوه پاسخ مشتریان به اطلاعاتی که در طول هر مرحله ارائه می‌کنید را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا راه‌های بهتری برای حفظ علاقه‌شان پیدا کنید.

قیف های بازاریابی به شما کمک می کنند تا بهترین استفاده را از بودجه خود داشته باشید. با هدایت منابع خود در جهت درست، می توانید فروش بیشتری ایجاد کنید، مشتریان را حفظ کنید و درآمد بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

مرتبط: سوالات مهمی که باید در طول مصاحبه فروش انتظار داشت

عناصر یک قیف بازاریابی

پنج بخش اصلی یک قیف بازاریابی وجود دارد:

  1. اطلاع
  2. علاقه
  3. میل
  4. عمل
  5. وفاداری

۱. آگاهی

این نقطه ای است که در آن مخاطب هدف خود را جذب می کنید. به طور کلی، کسب و کارها راه حل هایی برای مشکلات ارائه می دهند. بازار هدف شما باید شامل موارد زیر باشد:

مشتریان بالقوه می توانند از طریق روش های مختلف از جمله پوستر، آگهی و بازاریابی ایمیلی متوجه محصول شما شوند. بسته به فوریت نیاز آنها و قدرت پیام شما، آنها ممکن است فوراً محصول شما را خریداری کنند. در بیشتر موارد، افراد معمولاً ترجیح می‌دهند قبل از خرید محصول یا خدمات، درباره آن تحقیق کنند. بسیاری از مردم در مرحله آگاهی باقی می مانند.

۲. علاقه

مرحله تاثیر یا مرحله علاقه می تواند به شما کمک کند مشتریان بالقوه بیشتری را حفظ کنید. هنگامی که هدف متوجه شد شما وجود دارید، گام بعدی این است که به آنها نشان دهید دقیقا چگونه محصول شما می تواند مشکل خاص آنها را حل کند. حتماً نشان دهید که چرا برای ارائه راه حل مجهز هستید. در پایان این مرحله، هدف باید قادر به تصمیم گیری آگاهانه باشد.

۳. میل

در این مرحله، هدف باید آماده خرید باشد. اگر علاقه کافی به محصول یا خدمات خود ایجاد کردید، مشتری بالقوه محصول شما را در نظر می گیرد. برای اینکه مشتریان بالقوه خود را در قیف نگه دارید، باید ارزش اضافی ارائه شده توسط خدمات خود را برجسته کنید. احتمالاً شما تنها کسب و کاری نیستید که مشتری بالقوه در نظر دارد، بنابراین آنها را متقاعد کنید که محصول شما بهترین در بازار است.

۴. عمل

مشتری در حال حاضر به نقطه ای در قیف رسیده است که در آن تصمیم می گیرد محصول یا خدمات شما را بخرد یا خیر. اگرچه غیرعادی است، اما مشتریان بالقوه ممکن است بدون خرید واقعی به این مرحله برسند. یک راه حل خوب در این مرحله این است که بازخورد مثبت مشتریان فعلی را برجسته کنید و مزایای اضافی را برای بسته محصول خود لحاظ کنید.

۵. وفاداری

سطح نهایی حفظ مشتری است. در این مرحله، بازخورد مشتری را در مورد تجربه استفاده از خدمات خود جمع آوری می کنید. علاوه بر این، ممکن است خدمات پشتیبانی ارائه دهید تا اطمینان حاصل شود که مشتریان وفادار شما بهترین خدمات ممکن را دریافت می کنند.

قیف های بازاریابی
قیف بازاریابی

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

نحوه ایجاد یک قیف بازاریابی

در اینجا پنج مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک قیف بازاریابی موثر دنبال کنید:

۱. برای خدمات خود آگاهی ایجاد کنید

شما باید راه هایی برای دستیابی به مخاطبان خود پیدا کنید تا آنها بدانند شما وجود دارید. آگهی‌ها، پوسترها و بیلبوردهایی که در مکان‌های استراتژیک قرار می‌گیرند، همه راه‌های خوبی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما هستند. به عنوان مثال، اگر محصولاتی تولید می کنید که به کودکان کمک می کند زبان جدیدی را یاد بگیرند، باید در مدارس، مهدکودک ها یا جوامعی که والدین در آن جمع می شوند، تبلیغ کنید.

فناوری به شما امکان می دهد تا جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار دهید، هزینه تبلیغات خود را به حداکثر می رساند و نتایج را بهینه می کند. شما می توانید تبلیغات دیجیتالی را در وب سایت های مختلف مرتبط با محصول یا خدمات خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر برای یک هتل کار می کنید، می توانید خطوط هوایی و وب سایت های کرایه اتومبیل را هدف قرار دهید. قرار دادن تبلیغات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید.

۲. علاقه مشتری بالقوه را جلب کنید

هنگامی که نسبت به محصول خود آگاهی ایجاد کردید، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. به مشتریان بالقوه خود اطلاعات دقیق تری در مورد مشکلشان و نحوه حل آن محصولتان نشان دهید. همچنین نحوه استفاده از محصول خود را در نمایش ها توضیح دهید. سعی کنید با ایجاد محتوای عملی مرتبط با خدمات خود، مشتریان بالقوه را درگیر کنید.

مشتریان بالقوه ممکن است شما را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دنبال کنند یا در خبرنامه ایمیل شما مشترک شوند. علاوه بر این، پیوند دادن محتوا در تمام این سایت‌ها، اهداف شما را قادر می‌سازد تا با شما در ارتباط باشند. به عنوان مثال، قرار دادن پیوندهای رسانه های اجتماعی در فوتر ایمیل سیگنالی برای مردم است که شما را دنبال کنند. به همین ترتیب، ارسال یک فرم ثبت نام در وبلاگ یا وب سایت شما، بازدیدکنندگان علاقه مند را به مشترک تبدیل می کند. این می تواند مشتریان بالقوه شما را در قیف بازاریابی دیجیتال پایین تر و به تبدیل نزدیک تر کند.

۳. به آنها دلایلی برای تمایل به محصول یا خدمات خود ارائه دهید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را برجسته کنید و سایت خود را برای کلمات کلیدی جستجو، مانند “بهترین”، “برترین” و “در مقابل” بهینه کنید. این به نمایش محصولات شما کمک می کند زمانی که مردم به دنبال بهترین راه حل برای مشکلات خود هستند. به همان اندازه برای مقایسه محصولات مفید است.

شما همچنین می توانید از ابزارهای رسانه های اجتماعی خود برای ایجاد یک روایت قانع کننده استفاده کنید که نشان می دهد چرا محصول شما متفاوت است. این ممکن است مهم ترین قطعه در قیف خرید باشد زیرا شما را از رقبا متمایز می کند. روایت شما می تواند ایده جدیدی را معرفی کند یا چیز جدیدی در مورد راه حل شما به آنها بیاموزد. با هر بخش از اطلاعات جدید، مشتری بالقوه خود را به انتخاب خود نزدیک می کنید.

۴. مخاطبین را به مشتریان تبدیل کنید

روند شما تقریباً کامل شده است و شما در شرف فروش هستید. بررسی های مشتریان به مشتریان بالقوه نشان می دهد که افرادی مانند آنها هستند که به محصولات شما اعتماد دارند و نتایج خوبی داشته اند. برای متقاعد کردن بیشتر اهداف خود، این نظرات را در صفحه پرداخت خود قرار دهید. همچنین می توانید برای کاهش هزینه و تشویق آنها به خرید، به مشتریان جدید تخفیف بدهید. بسیاری از سازمان ها دوره های آزمایشی را ارائه می دهند تا مشتریان بتوانند این تجربه را آزمایش کنند. این نیز یک راه خوب برای ترویج تبدیل است.

۵. مشتریان وفادار را حفظ کنید

پس از تبدیل، باید با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید تا آنها را تشویق کنید تا چندین بار از قیف خارج شوند. یک فرم بازخورد ارسال کنید و به آنها نشان دهید که نظرات آنها برای کسب و کار شما اهمیت دارد. همچنین، پشتیبانی فنی خود را توسعه دهید و برای ارائه توضیحات و پاسخ به سوالاتی که ممکن است داشته باشند در دسترس باشید.

خروج از نسخه موبایل