نماد سایت ایوسی

هزینه غیر مستقیم چیست؟ (نمونه ها و توضیحات)

هزینه های لغزنده

هزینه های لغزنده

هزینه های غیرمستقیم شرکت شما را می توان به روش های مختلفی تخصیص داد. اخطار این است که آنها ممکن است برای رسیدن به یک هدف خاص مناسب نباشند، اما همچنان می توانند بر تصمیمات تجاری آینده و افرادی که می خواهید به عنوان مشتری با آنها امضا کنید، تأثیر بگذارند. حتی اگر هزینه‌های غیرمستقیم بسته به صنعت متفاوت است، مهم است که قیمت این هزینه‌ها را برای مدیریت مؤثر عملیات خود شناسایی کنید و برای هزینه‌های غیرمستقیم آینده که ممکن است ایجاد شود، آماده شوید.

در این مقاله از ایوسی، در مورد اینکه هزینه های غیر مستقیم چیست و نمونه هایی از این هزینه هایی که ممکن است برای کسب و کار شما ایجاد شود صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانید: طرح بهبود مستمر محل کار: تعریف، تکنیک ها و مثال ها

هزینه های غیر مستقیم چیست؟

هزینه های غیر مستقیم به محصول یا خدمات خاصی که به مشتریان می فروشید مربوط نمی شود. در عوض، هزینه‌های غیرمستقیم عمدتاً به نیازهای عملیاتی، مانند هزینه‌های سربار، تعمیر و نگهداری و اداری می‌پردازد. هزینه های غیرمستقیم می تواند هزینه های ثابت یا متغیر باشد. بیایید تفاوت بین این هزینه ها را در زیر بررسی کنیم:

هزینه های ثابت: هزینه ثابت خدماتی را توصیف می کند که شما به طور منظم برای آن پرداخت می کنید با یک نرخ تعیین شده، که می تواند شامل هزینه مواد اولیه برای یک سایت ساخت و ساز یا حقوق یک کارمند باشد.

هزینه های متغیر: هزینه متغیر هزینه ای است که در هر زمان می تواند افزایش یا کاهش یابد. معمولاً به هزینه های مرتبط با حجم محصول اشاره دارد، مانند هزینه حمل و نقل مواد به محل ساخت و ساز، زیرا می تواند بر اساس وزن، مسافت و قیمت سوخت متفاوت باشد. هزینه‌های غیرمستقیم نیز می‌تواند زمانی که برای خدماتی مانند تعمیر و نگهداری یا پیمانکار ساعتی پرداخت می‌کنید متغیر باشد، زیرا حجم کاری آنها ممکن است بسته به نیاز شرکت شما از هفته به هفته متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: مدیریت عملیات: هر آنچه که باید بدانید

نمونه هایی از هزینه های غیر مستقیم

در اینجا چند نمونه از هزینه های غیرمستقیم وجود دارد که ممکن است مسئول پرداخت آن باشید:

حسابداری

یک بخش حسابداری اطلاعات مالی دقیقی را گزارش می‌کند تا وضعیت شرکت شما را به خوبی به سهامدارانی مانند مدیریت، سرمایه‌گذاران و دولت نشان دهد. پرداخت‌های اجاره و حقوق و دستمزد در دسته هزینه‌های حسابداری غیرمستقیم قرار می‌گیرند، اما هزینه‌های مستقیم مانند تولید و بازاریابی را نیز پوشش می‌دهند تا شما را برای کسب سود از افزایش فروش قرار دهند. یک حسابدار مسئول گزارش این هزینه ها در نرم افزار و شناسایی عملکرد مالی شرکت شما با اندازه گیری کل دارایی ها در یک دوره سه ماهه یا سالانه است.

مرتبط: ۲۲ شغل حسابداری که درآمد خوبی دارند

دعوی قضایی

اگر در مورد شرکت یا کارمند دیگری با دعوی قضایی روبرو هستید، هزینه ها و هزینه های حقوقی می تواند افزایش یابد. شما می توانید یک وکیل در نگهدارنده داشته باشید، جایی که شرکت ها نرخ ثابتی را در یک دوره معین به آنها پرداخت می کنند، یا می توانید در صورت نیاز یک وکیل استخدام کنید. بنابراین، بسته به ساختار هزینه ای که برای مشتریان خود در نظر گرفته اند، ممکن است مسئولیت پرداخت هر ساعت وکیل و هزینه های اضافی بر عهده شما باشد. برخی از وکلا ممکن است بسته به نوع قانونی که انجام می‌دهند، مشاوره رایگان ارائه دهند، اما شما می‌خواهید هزینه‌های حقوقی یک هزینه ثابت باشد تا بدانید در صورت نیاز به استفاده از مشاور حقوقی خود چه انتظاری دارید.

حقوق کارمندان

حقوق و دستمزد کارمند هزینه ای غیرمستقیم است که هنگام بررسی صورت های مالی خود باید به آن توجه داشته باشید. تغییرات کارکنان اجتناب ناپذیر است، اما شما می خواهید کارکنانی را حفظ کنید که به شما در ارائه خدمات ارزشمند به مشتریان و ایجاد سود کمک می کنند. استخدام کارمندان تمام وقت می تواند هزینه های غیرمستقیم شما را با نرخ ثابت نگه دارد، در حالی که استخدام کارمندان قرارداد موقت که به صورت ساعتی صورتحساب می دهند می تواند به تیم شما در انجام وظایف اداری در زمانی که به کمک اضافی نیاز دارید کمک کند. با این حال، همچنان می‌خواهید برای بهترین استعدادی که می‌تواند موقعیتی را که می‌خواهید پر کنید، پرداخت هزینه بیشتری را در اولویت قرار دهید.

لوازم اداری

لوازم اداری معمولاً بخش زیادی از بودجه شرکت شما را نمی گیرد، اما برای شما مهم است که منابع حیاتی برای کمک به کارمندان خود در انجام وظایف روزانه خود داشته باشید. لوازم اداری می تواند شامل نوت بوک، خودکار، مداد، چاپگر، تونر و کارتریج جوهر باشد. اگر نامه فیزیکی زیادی برای مشتریان یا تامین کنندگان ارسال می کنید ممکن است به پاکت نامه نیاز باشد. تیم‌های خلاق و بازاریابی شما ممکن است از لوازم اداری برای ایجاد محصولات چاپی مانند پوستر یا آگهی‌هایی که توجه مخاطبان هدف خود را در رویدادهایی که باعث افزایش ترافیک شده‌اند، استفاده کنند.

اجاره فضای اداری

اجاره هزینه ماهیانه ای است که برای حفظ فضای اداری خود پرداخت می کنید تا شما و کارمندانتان بتوانید آزادانه کار کنید. برخی از کارفرمایان اگر نیروی کار از راه دور داشته باشند و بخواهند از آن برای جلسات با کارکنان یا مشتریان استفاده کنند، هزینه یک فضای کار مشترک را پرداخت می کنند. صرف نظر از این، پرداخت اجاره بها برای اطمینان از اینکه شما و همکارانتان جریان کارتان را ساده می‌کنید ضروری است.

هزینه های امنیتی

یک شرکت بزرگتر احتمالاً منابع بیشتری را به اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات اختصاصی یا طبقه بندی شده اختصاص می دهد. تیم های امنیتی خصوصی می توانند برای دستیابی به این هدف مفید باشند، به خصوص اگر شما تنها شرکتی هستید که در ساختمانی کار می کنید. تیم‌های امنیتی خصوصی می‌توانند در مواقع اضطراری با مجریان قانون محلی تماس بگیرند، اما همچنان مهم است که مراقب خطرات امنیتی که ممکن است در داخل ساختمان یا اطراف آن رخ دهد، باشید.

قبض های تلفن

صورت‌حساب‌های تلفن ثابت شما بستگی به ارائه‌دهنده‌ای دارد که با آن ثبت‌نام می‌کنید و تعداد تلفن‌هایی که برای کارمندان می‌خرید تا با مشتریان یا کارکنان داخلی مانند مدیران یا منابع انسانی تماس بگیرند. برخی از شرکت‌ها همچنین در صورتی که کارمندان باید خارج از دفتر کار یا بیش از یک برنامه ۴۰ ساعته کار کنند، تلفن شرکتی را ارائه می‌دهند، بنابراین اگر تصمیم به ادامه این گزینه دارید، باید قبض تلفن همراه و خود تلفن‌ها را بپردازید.

خدمات رفاهی

پرداخت‌ها به شرکت‌های خدمات شهری تضمین می‌کند که برق شما روشن می‌ماند، به این معنی که وقتی وارد فضای کاری خود می‌شوید، چراغ‌ها را در محل کار روشن خواهید دید و یک رایانه کاربردی را خواهید دید. وسایل هوشمند مانند لامپ ها می توانند به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی، صرفه جویی در صورتحساب های ماهانه و بهره مندی از محیط زیست کمک کنند. اگر در حالتی هستید که خورشید اغلب بیرون می آید، گزینه های انرژی خورشیدی را برای کاهش قیمت انرژی تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

خروج از نسخه موبایل