آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس کنید؟
به عنوان یک کاربر وردپرس، مکان های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها مراجعه کنید. با این حال، اگر میخواهید به سرعت پاسخهایی با کیفیت بالا دریافت کنید، باید سؤالات درست را در مکانهای مناسب بپرسید.
در این مقاله از ایوسی، به شما نشان خواهیم داد که چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس و دریافت آن را داشته باشید.
برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید. |
چگونه به درستی از وردپرس پشتیبانی بخواهید و آن را دریافت کنید
قبل از درخواست پشتیبانی از وردپرس یا کمک در مورد یک افزونه یا موضوع خاص، مهم است که بدانید وردپرس یک پروژه جامعه منبع باز است.
وردپرس رایگان است و بیشتر تم ها و افزونه هایی که با آن استفاده می کنید نیز رایگان است.
همه میتوانند کدی را به هسته وردپرس ارسال کنند یا برای هر گونه باگ یا خطا در پلتفرم وردپرس اصلاحاتی را پیشنهاد کنند. توسعه دهندگان همچنین می توانند تم ها و افزونه های وردپرس خود را ایجاد کنند و سپس کار خود را در مخزن رسمی وردپرس به اشتراک بگذارند.
بیشتر اوقات، این توسعه دهندگان بخشی از تیم اصلی وردپرس نیستند. در عوض، آنها کاربران مشتاق وردپرس هستند که یک تم یا افزونه عالی ایجاد کرده اند و می خواهند کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
در بسیاری از مواقع می توانید این تم ها و افزونه ها را به صورت رایگان در سایت وردپرس خود نصب کنید. در واقع، تا زمانی که توسعه دهنده کار خود را بفروشد، بعید است که از آن درآمد کسب کنند.
اکثر توسعه دهندگان خوشحال خواهند شد که با چند مشکل کوچک به شما کمک کنند. با این حال، هرکسی نقطه متفاوتی دارد که میخواهد برای حمایت خود پولی دریافت کند.
اگر محترمانه و سپاسگزار باشید، توسعه دهنده به احتمال زیاد با هزینه کم یا بدون هزینه به شما کمک خواهد کرد.
حتی اگر خوشحال هستند که به صورت رایگان به شما کمک کنند، باز هم بهتر است از آنها برای زحماتشان تشکر کنید. به عنوان مثال ممکن است یک بررسی مثبت در مورد موضوع آنها ارسال کنید، افزونه آنها را به یک همکار توصیه کنید، یا به طور عمومی در رسانه های اجتماعی که سایر کاربران وردپرس می توانند آن را ببینند از آنها تشکر کنید.
در این راهنما همه راههای مختلفی را که میتوانید از وردپرس پشتیبانی کنید، پوشش میدهیم. توصیه می کنیم از مرحله ۱ شروع کنید و هر روش را طی کنید. با این حال، اگر ترجیح می دهید مستقیماً به یک مرحله خاص بروید، می توانید از پیوندهای زیر استفاده کنید.
- چگونه قبل از درخواست پشتیبانی از وردپرس تحقیق کنیم
- ابتدا سعی کنید مشکل را عیب یابی کنید
- از انجمن وردپرس بپرسید
- چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس (پلاگین ها و تم های رایگان) کنیم
- چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس (پلاگین ها و تم های تجاری) کنیم.
چگونه قبل از درخواست پشتیبانی از وردپرس تحقیق کنیم
هنگامی که با موضوع یا افزونه مشکلی دارید، ممکن است وسوسه شوید که فوراً با توسعه دهنده تماس بگیرید تا کمک بگیرید.
قبل از انجام این مرحله، بهتر است بررسی کنید که آیا سؤال شما قبلاً پاسخ داده شده است یا خیر. از آنجایی که شما در وب سایت ایوسی هستید، در حال حاضر در مکان مناسبی برای دریافت این پاسخ ها هستید. ivsi در کنار دارا بودن قوی ترین منابع رشد شخصی و رشد شغلی، بزرگترین سایت منبع وردپرس رایگان فارسی زبان برای مبتدیان نیز به شمار می رود.
به سادگی از نوار جستجو در بالای صفحه استفاده کنید و چند کلمه که مشکل شما را توصیف می کند تایپ کنید. و یا برای رسیدن به مخزن مقالات تخصصی ما، به دسته بندی های زیر مراجعه کنید:
- طراحی و مدیریت وبسایت
- وردپرس یا افزونه های وردپرس
- تولید محتوا
- سئو یا بازاریابی دیجیتال
- برنامه نویسی و کدهای ضروری در طراحی سایت
- امنیت
اگر مشکل مربوط به یک تم یا افزونه خاص است، بهتر است نام این تم یا افزونه را تایپ کنید و اطلاعاتی در مورد مشکل وارد کنید.
اگر یک خطای وردپرس دریافت می کنید، همیشه ارزش دارد که پیام خطا را در نوار جستجوی ایوسی قرار دهید. به عنوان مثال، جستجوی «خطا در ایجاد اتصال پایگاه داده» راهنمای کاملی برای رفع خطای اتصال پایگاه داده ارائه میکند.
گزینه دیگر این است که از موتور جستجوی مورد علاقه خود استفاده کنید و فقط “ivsi.ir” را به جستجوی خود اضافه کنید. که بهبود این جستجو در موتورهای بسیار قدرتمندی همچون گوگل با کد دستوری “site:” به همراه آدرس ایوسی بسیار بیشتر خواهد شد. مثلا:
رفع خطای وردپرس site:ivsi.ir
البته برخی از تمها و افزونههای محبوبتر نیز دارای وبسایتها، وبلاگها، سؤالات متداول و انواع دیگر اسناد آنلاین هستند.
این منابع اغلب حاوی اطلاعاتی هستند که می توانند به شما در درک مشکل کمک کنند، و شاید حتی خودتان آن را برطرف کنید. (کافی است اندکی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و یا فقط از قابلیت ترجمه گوگل استفاده کنید)
با انجام این مراحل ساده، میتوانید از آزار برنامهنویس با سؤالاتی که قبلاً به آنها پاسخ دادهاند، جلوگیری کنید.
همچنین می تواند به شما کمک کند مشکل خود را سریعتر برطرف کنید. بسیاری از پلاگین ها و تم ها پروژه های پرشوری هستند که توسعه دهندگان در اوقات فراغت خود روی آنها کار می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، آنها ممکن است بلافاصله به سؤال شما پاسخ ندهند.
ابتدا مشکل را عیب یابی کنید
قبل از درخواست کمک، بهتر است خودتان چند راه حل ساده را امتحان کنید.
می توانید با راهنمای مبتدیان ما در مورد نحوه عیب یابی رایج ترین خطاهای وردپرس آن را امتحان کنید.
حتی اگر موفق به رفع مشکل نشوید، اغلب در مورد آنچه که اشتباه پیش میرود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. سپس می توانید این اطلاعات را با موضوع یا نویسنده افزونه به اشتراک بگذارید. این به آنها کمک می کند تا مشکل را بهتر درک کنند و امیدواریم سریعتر آن را برطرف کنند.
حداقل نشان می دهد که شما ابتدا سعی کرده اید مشکل را حل کنید. این امر توسعه دهنده را تشویق می کند تا درخواست پشتیبانی شما را جدی بگیرد.
از انجمن وردپرس بپرسید
همیشه این احتمال وجود دارد که سایر کاربران وردپرس دقیقاً همین مشکل را تجربه کرده و راه حلی پیدا کنند. این افراد به طور بالقوه می توانند به شما کمک کنند تا مشکل را بدون تکیه بر هیچ نوع پشتیبانی حرفه ای حل کنید.
مثلا گروه فیسبوک WPBeginner Engage یکی از بهترین مکان ها برای دریافت پشتیبانی از سایر کاربران و کارشناسان وردپرس است.
تیم کارشناسان وردپرس ما نیز به طور فعال در گروه هایی مثل این گروه شرکت می کنند تا اطلاعات جدید و مفید را بدست آورند.
چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس (پلاگین ها و تم های رایگان) کنیم
اگر همچنان مشکل دارید، مرحله بعدی تماس با افزونه یا نویسنده طرح زمینه است.
خبر خوب این است که هر افزونه و تم موجود در مخزن رسمی وردپرس، انجمن پشتیبانی خاص خود را دارد.
برای یافتن انجمن یک افزونه خاص، به صفحه آن افزونه در مخزن رسمی وردپرس بروید. سپس میتوانید روی برگه «پشتیبانی» کلیک کنید تا انجمن پشتیبانی آن افزونه را ببینید.
یا به دنبال کمک برای یک قالب وردپرس رایگان هستید؟
سپس به سادگی به صفحه آن تم در مخزن قالب وردپرس بروید. سپس بر روی دکمه «مشاهده انجمن پشتیبانی» کلیک کنید.
قبل از اینکه بتوانید در انجمن های پشتیبانی پست ارسال کنید، باید وارد حساب WordPress.org خود شوید.
اگر در حال حاضر وارد نشده اید، کافی است روی “ورود به سیستم برای ایجاد موضوع” کلیک کنید. سپس می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.
پس از انجام این کار، می توانید یک موضوع جدید شروع کنید یا به پست شخص دیگری پاسخ دهید.
هنگام ارسال پست در تالارهای گفتمان پشتیبانی، مهم است که به یاد داشته باشید که از یک متخصص می خواهید که به سوالات شما به صورت رایگان پاسخ دهد.
با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه سعی کنید محترمانه، واضح و مختصر صحبت کنید.
همچنین به توضیح تمام مراحلی که قبلا برداشته اید کمک می کند تا خودتان مشکل را حل کنید. این نشان می دهد که شما فقط از دیگران انتظار ندارید که تمام کارهای سخت را برای شما انجام دهند.
همچنین می تواند افزونه یا نویسنده تم را متقاعد کند که این یک مشکل جدی است و نه فقط خطای کاربر. توسعه دهندگان می خواهند کاربرانشان تجربه خوبی با افزونه یا موضوع خود داشته باشند. اگر آنها مشکوک هستند که شما یک اشکال یا خطای جدی پیدا کرده اید، می خواهند فورا آن را حل کنند.
برای کمک به شما در ایجاد یک تاثیر اولیه خوب، در اینجا یک قالب وجود دارد که می توانید هنگام ارسال پست در انجمن پشتیبانی وردپرس از آن استفاده کنید:
از شما برای ایجاد پلاگین / تم XYZ عالی خود متشکریم. به دلایلی نمی توانم آن را به کار بندازم و اگر بتوانید در این زمینه به من کمک کنید واقعاً ممنون می شوم.
من از نسخه وردپرس استفاده می کنم:
نسخه پلاگین/موضوع:
من این کار را انجام دادم:
انتظار داشتم که افزونه/موضوع این کار را انجام دهد:
در عوض این کار را انجام داد: (هر گونه پیام خطا را در اینجا وارد کنید)
من از این ارائه دهنده میزبانی استفاده می کنم:
من راه حل های زیر را امتحان کرده ام:
من سعی کردم مشکل را در مرورگرهای وب زیر دوباره ایجاد کنم:
ممنون از اینکه وقت خود را برای کمک گذاشتید. من واقعا قدردان آن هستم.
در اینجا اطلاعاتی را در اختیار توسعهدهنده قرار میدهید که میتواند به آنها در درک مشکل کمک کند، و حتی احتمالاً راهحلی را پیشنهاد میکند.
گاهی اوقات نویسنده ممکن است جزئیات بیشتری مانند نام دامنه شما یا لیستی از افزونه ها یا تم هایی که نصب کرده اید را درخواست کند. با این حال، با ارائه تمام اطلاعات بالا، در حال حاضر شروع خوبی دارید.
هنگامی که رشته پشتیبانی را ایجاد کردید، ممکن است بخواهید مستقیماً با توسعه دهنده تماس بگیرید. به عنوان مثال، می توانید یک توییت یا یک ایمیل برای آنها ارسال کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا پاسخ سریع تری دریافت کنید، به خصوص اگر نویسنده به طور منظم انجمن پشتیبانی خود را بررسی نمی کند.
اگر مستقیماً با توسعهدهنده تماس میگیرید، مطمئن شوید که پیوندی به رشته پشتیبانی خود ارائه میدهید. همچنین ایده خوبی است که فقط یک پیام برای آنها ارسال کنید.
اگر نویسنده پلاگین را توییت کنید، برایش ایمیل بفرستید و در فیس بوک به او پیام دهید، در این صورت فقط او را آزار خواهید داد.
این فقط به شانس شما برای دریافت پاسخ مفید آسیب می رساند.
همچنین باید در نظر داشته باشید که نویسنده افزونه یا موضوع ممکن است برنامه کاری شلوغی داشته باشد. آنها همچنین ممکن است در منطقه زمانی کاملاً متفاوت با شما باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است لازم باشد منتظر پاسخ باشید.
چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس (پلاگین ها و تم های تجاری) کنیم
اگر برای یک پلاگین یا تم ممتاز پول پرداخت کرده اید، معمولاً می توانید از افرادی که آن محصول را ایجاد کرده اند پشتیبانی حرفه ای دریافت کنید.
اکثر شرکتها دارای بخشهای پشتیبانی ویژه یا کانالهای پشتیبانی مانند آدرس ایمیل یا نرمافزار میز راهنمایی هستند . به عنوان مثال، WPForms ،MonsterInsights و AIOSEO همگی دارای مناطق پشتیبانی ویژه هستند.
هر شرکتی قوانین خاص خود را برای دریافت پشتیبانی دارد.
وقتی سوالی دارید، مهم است که آن را در جای مناسب پست کنید. به عنوان مثال، اگر شرکتی از شما بخواهد با استفاده از یک آدرس ایمیل خاص با آنها تماس بگیرید، در توییتر برای آنها پیام ارسال نکنید.
اگر قوانین را رعایت نکنید، ممکن است تیم پشتیبانی سؤال شما را نبیند و کمک لازم را دریافت نخواهید کرد.
اگر مطمئن نیستید که چگونه درخواست کمک کنید، از وب سایت افزونه یا طرح زمینه بازدید کنید. در اینجا، هر پیوندی را که پشتیبانی، مرکز راهنمایی، تماس با ما یا موارد مشابه را نشان می دهد، جستجو کنید.
بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها پیوندهای پشتیبانی را در پاورقی خود دارند.
همچنین ممکن است این پیوندها را در سربرگ وب سایت بیابید.
در تصویر زیر می بینید که All in One SEO دارای یک لینک “Help Center” در بالای صفحه است.
پس از کلیک بر روی این لینک، ممکن است نام کاربری و رمز عبور از شما خواسته شود.
این معمولاً اطلاعاتی است که هنگام خرید این تم یا افزونه ارائه کرده اید.
اگر افزونه تجاری یا طرح زمینه را از یک شخص ثالث غیررسمی دانلود کرده اید، به پشتیبانی حرفه ای دسترسی نخواهید داشت.
با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه باید مضامین و افزونه های تجاری خود را از یک منبع رسمی خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در مورد اینکه چرا باید از تمها و افزونههای وردپرس نال شده اجتناب کنید، ببینید.
هنگامی که با یک تیم پشتیبانی حرفه ای صحبت می کنید، همچنان باید از دستورالعمل هایی که در بالا توضیح دادیم پیروی کنید. فقط به این دلیل که برای یک محصول پول پرداخت کرده اید به این معنی نیست که شما بی ادب هستید.
همچنین ارائه اطلاعات تا حد امکان ایده خوبی است. حتی می توانید یک اسکرین شات بگیرید که مشکل را نشان می دهد. این اطلاعات به تیم پشتیبانی کمک می کند تا مشکل شما را درک کند و آن را در سریع ترین زمان ممکن حل کند.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه به درستی درخواست پشتیبانی از وردپرس را داشته باشید و آن را دریافت کنید. همچنین می توانید راهنمای ما در مورد چگونگی افزایش سرعت و عملکرد وردپرس را بررسی کنید.