نماد سایت ایوسی

اگر درونگرا هستید چگونه شبکه سازی کنیم

کسب و کارها با شبکه سازی ساخته می شوند

کسب و کارها با شبکه سازی ساخته می شوند

شبکه یک ابزار کلیدی برای هر کسی است – از جمله درونگراها – که به دنبال ایجاد شبکه حرفه ای خود و یافتن شغل جدید هستند. از طریق شبکه، می توانید بازخورد خارجی در مورد مسیر شغلی خود دریافت کنید و بینش خود را در مورد اینکه آیا ممکن است بخواهید شغل یا مسیر دیگری را دنبال کنید یا خیر، به دست آورید. مولفه اجتماعی شبکه ممکن است برای درونگراها چالش برانگیز باشد، اما مانند هر مهارت دیگری، می توانید مهارت های شبکه خود را با تمرین، تجربه و آشنایی با افراد مناسب برای بحث در مورد پیشرفت شغلی بهبود بخشید.

در این مقاله از ایوسی، در مورد اینکه شبکه چیست و چگونه می توانید با ایجاد شبکه حرفه ای خود ادامه دهید، صحبت خواهیم کرد.

شبکه چیست؟

شبکه سازی زمانی است که متخصصان با یکدیگر در تعامل هستند و اطلاعات روشنگری در مورد حرفه خود ارائه می دهند. هدف از شبکه سازی ایجاد روابط بلندمدت با مخاطبین حرفه ای است. اگر متخصصان در همان صنعت کار کنند، ایجاد ارتباطات ممکن است به فرصت‌های شغلی یا فرصتی برای گسترش روابط تجاری شما منجر شود.

مطالب مرتبط: در ۷ مرحله یک متخصص شبکه شوید

اگر درونگرا هستید چگونه شبکه سازی کنید

در اینجا مراحلی برای کمک به ایجاد مهارت های شبکه ای شما وجود دارد:

۱. فهرستی از مخاطبین مهمی که می شناسید بنویسید

با نوشتن لیستی از مخاطبین موجود که از نزدیک شدن به آنها احساس راحتی می کنید شروع کنید. با افرادی که در دوران دبیرستان و دانشگاه با آنها آشنا شده اید شروع کنید. این مرحله به شما نقطه شروعی می دهد تا در مورد این مخاطبین تحقیق کنید، دریابید که آنها در چه شغلی کار می کنند و تشخیص دهید که آیا شغل فعلی آنها با مسیر شغلی مورد نظر شما مطابقت دارد یا خیر.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای

۲. مخاطبین خود را بر اساس اهمیت جدا کنید

پس از تکمیل لیست مخاطبین خود از افرادی که می شناسید، پروفایل های شبکه حرفه ای آنها را جستجو کنید تا تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید آنها را از لیست خود نگه دارید یا حذف کنید. بخش‌های مختلفی از فهرست مخاطبین خود را ایجاد کنید تا اهمیت این که باید با چه کسانی ارتباط برقرار کنید و به زودی با آنها تماس بگیرید، اولویت بندی کنید.

۳. با افرادی که می شناسید تماس بگیرید

پس از تهیه لیست با مخاطبین حرفه ای خود تماس بگیرید. اگر برای ملاقات حضوری آماده نیستید ابتدا درخواست یک جلسه تلفنی کنید. چند مکالمه تلفنی می تواند شما را با هر تماسی راحت تر کند و به یک جلسه حضوری یا مجازی منجر شود.

اگر تصمیم به ملاقات حضوری با آنها دارید، از آنها بپرسید که کجا احساس راحتی می کنند با شما ملاقات کنند. برخی از مخاطبین ترجیح می دهند در دفتر خود ملاقات کنند در حالی که برخی ممکن است بخواهند ناهار را در کافی شاپ مجاور صرف کنند.

۴. از مخاطبین بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند

اگر روابط با کیفیتی با مخاطبین حرفه ای ایجاد می کنید، ببینید آیا آنها می توانند مخاطب دیگری را در زمینه خود به شما معرفی کنند. در مورد تماس‌های متقابل شخصی که با او ملاقات می‌کنید در وب‌سایت شبکه حرفه‌ای‌شان تحقیق کنید تا بدانید که آیا می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید یا خیر. مخاطب شما ممکن است شما را به انجمن های صنفی ارجاع دهد تا با کارکنانی که در صنعتی که در آن به دنبال شغل هستید، ارتباط برقرار کنید.

۵. با استخدام کنندگان ارتباط برقرار کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت هایی که در منطقه شما استخدام می کنند، جلسه ای را با یک استخدام کننده برنامه ریزی کنید. استخدام‌کنندگان می‌توانند علاوه بر نکات شبکه‌ای که می‌تواند نامزدی شما را برای این موقعیت‌ها افزایش دهد، ایده‌ای درباره موقعیت‌های آزاد که می‌توانید برای آنها درخواست کنید، ارائه دهند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی کنید که چگونه می توانید در طول یک رویداد شبکه ای متمایز شوید، چگونه خودتان را بفروشید و بهترین روش ها برای حفظ رابطه خود با متخصصان حرفه ای.

۶. برای هر فردی که با شما تماس می گیرید اهداف تعیین کنید

تعیین اهداف نشان می‌دهد که در حین شبکه‌سازی به چه چیزی می‌خواهید برسید. اگر برای به دست آوردن شغل در یک رویداد شبکه شرکت می کنید، روی مهارت ها، تجربه و دستاوردهای خود تمرکز کنید که شما را به یک کارمند خوب تبدیل می کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک نماینده فروش هستید که به دنبال تبدیل شدن به یک مدیر فروش هستید، درباره نحوه رهبری تیم فروش شرکت خود در فروش بسته در سال گذشته صحبت کنید. فهرست کردن معیارهای شما می‌تواند فرصتی برای نشان دادن مهارت‌ها و رویکردی که برای رسیدن به آن هدف در پیش گرفته‌اید، ارائه دهد.

۷. پیش از رویداد شبکه، برنامه آسانسور خود را تمرین کنید

طرح آسانسور شما باید بر مهارت ها و تجربه ای که ارائه می دهید تأکید کند. زمین باید بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه طول بکشد. برنامه خود را با دوست یا مربی خود تمرین کنید، تا آنها بتوانند آن را نقد کنند و در مورد چگونگی توسعه آن راهنمایی کنند. جزئیات مربوط به سوابق تحصیلی، تجربه کاری مرتبط، نقاط قوت و نوع شغلی که دنبال می کنید را درج کنید.

۸. زمان را برای شرکت در رویدادهای شبکه و جلسات حضوری اختصاص دهید

زمانی را در برنامه خود برای شرکت در رویدادهای شبکه و یک جلسه حضوری با مخاطبین حرفه ای مشخص کنید. با شرکت در یک رویداد شبکه یا یک جلسه حضوری هر ماه یکبار شروع کنید تا خود را به شبکه سازی عادت دهید.

۹. در رویدادهای شبکه محلی داوطلب شوید

در رویدادهای شبکه در منطقه خود داوطلب شوید تا در معرض یک رویداد شبکه قرار بگیرید. شما با نوع لباس پوشیدن حرفه ای ها در رویدادهای شبکه، نحوه تعامل حرفه ای ها با یکدیگر و موضوعاتی که در مورد آنها بحث می کنند آشنا خواهید شد. این تجربه را در رزومه خود فهرست کنید تا بر مشارکت خود در جامعه خود تأکید کنید.

۱۰. رویداد شبکه خود را میزبانی کنید

برای ایجاد روابط با متخصصان محلی، یک رویداد شبکه غیررسمی را در منطقه خود میزبانی کنید. می توانید از رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی یک رویداد عمومی و ارائه جزئیات برای شرکت کنندگان استفاده کنید. سفارشی کردن دعوت برای افراد درونگرا ممکن است شانس گسترش لیست مهمانان را در صورتی که به تجربیات شبکه شما مرتبط باشد افزایش دهد. غذا و نوشیدنی سرو کنید تا انگیزه بیشتری برای ثبت نام مهمانان ایجاد کنید.

۱۱. زودتر به رویدادهای شبکه برسید

زودتر به رویدادهای شبکه برسید تا احساسی نسبت به محل برگزاری داشته باشید. قبل از اینکه مهمانان بیشتری وارد سیستم شوند، مکالمه را با گروه‌های کوچک‌تر شروع کنید، بنابراین می‌توانید راحت‌تر با دیگران گفتگو کنید. راحت تر بودن به شما اعتماد به نفس می دهد تا مهارت ها و تجربه کاری خود را برای شرکت کنندگان برجسته کنید. را

۱۲. با یک مخاطب حرفه ای دیگر در رویدادهای شبکه شرکت کنید

برای شروع مکالمه با متخصصان، به یک رویداد شبکه با یک مخاطب حرفه ای مورد اعتماد بروید. صحبت کردن با شخصی که در یک رویداد شبکه ای می شناسید به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را در رویداد بگذرانید و آنها می توانند از طرف شما از مهارت ها و تجربه کاری شما دفاع کنند. خود را از تماس حرفه ای خود جدا کنید تا با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید تا بتوانید تجربیات خود را مقایسه کرده و در مورد آنها فکر کنید.

۱۳. در مورد شغل مخاطب سوال بپرسید

چه در یک رویداد شبکه ای یا یک جلسه حضوری هستید، در مورد تجربه یک حرفه ای در طول حرفه خود سؤال بپرسید. این سوالات علاقه شما را به مکالمه ای که با آنها دارید نشان می دهد و به آنها این آزادی را می دهد که در طول مکالمه با شما باز باشند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید در یک رویداد شبکه بپرسید:

۱۴. هنگام مکالمه، نام مخاطب را بگویید

گفتن نام کوچک مخاطب حرفه ای خود در یک رویداد شبکه به شما کمک می کند تا در صورت تمایل بعداً با آنها تماس بگیرید، آنها را به خاطر بسپارید. اگر با چند شرکت کننده صحبت می کنید، این تکنیک مفید است و نشان می دهد که مکالمه را دنبال می کنید و قصد دارید درباره موضوع با جزئیات بیشتری صحبت کنید.

۱۵. به خودتان بودن بچسبید

اگر درونگرا هستید، در حین برقراری ارتباط با شبکه، خود را به طور واقعی معرفی کنید. اعتراف کنید که یک درونگرا هستید و به تازگی وارد شبکه شده اید تا تصویر واضحی از شخصیت خود ارائه دهید. کارفرمایان از فردی متواضع و مایل به قرار دادن خود در موقعیت های ناراحت کننده قدردانی می کنند.

۱۶. در طول رویدادهای شبکه بیشتر گوش دهید

گوش دادن مهارت مهمی است که وقتی با افراد حرفه‌ای ارتباط برقرار می‌کنید، توسعه می‌یابد، زیرا نشان‌دهنده علاقه شما به پیشینه آن‌ها است. وقتی حرفه ای ها با شما صحبت می کنند تمام توجه خود را به آنها معطوف کنید و به خودتان فرصت دهید تا آنچه را که به شما می گویند جذب کنید. این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد که سؤالات دقیقی در مورد تجربه آنها بپرسید و بازخوردی ارائه دهید که می‌تواند به شما در یافتن مسیر شغلی خود کمک کند. را

۱۷. گوشی هوشمند خود را مخفی کنید

وقتی در مکان های عمومی هستید گوشی هوشمند خود را در جیب یا کیف خود نگه دارید. از غذا و نوشیدنی های ارائه شده در رویداد شبکه ای که در آن شرکت می کنید یا مکانی که با تماس حرفه ای خود ملاقات می کنید، لذت ببرید. قبل از بررسی تلفن خود، یک بازه زمانی یک ساعته به خود اختصاص دهید تا بتوانید در هر یک از تنظیمات به مخاطب خود توجه کامل داشته باشید.

۱۸. مثبت بمانید و انرژی خود را حفظ کنید

قبل از شرکت در یک رویداد شبکه یا ملاقات با یک مخاطب، مطمئن شوید که غذا می خورید و هیدراته می کنید. یک وعده غذایی کوچک یا یک میان وعده حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی میل کنید تا انرژی خود را حفظ کنید. با تحقیق در مورد شرکت های شرکت کننده در رویداد، سوالاتی که می توانید بپرسید و مدارک شغلی خود را بررسی کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و مثبت بمانید، برای رویداد شبکه آماده شوید.

۱۹ با مخاطبین مصاحبه های اطلاعاتی انجام دهید

وقتی با مخاطبین حرفه ای که ملاقات نکرده اید تماس می گیرید، ابراز کنید که می خواهید یک مصاحبه اطلاعاتی انجام دهید. شما باید توضیح دهید که می خواهید در مورد آنها، شغل و صنعتی که در آن کار می کنند، یاد بگیرید. باز هم، واضح باشید که به جای درخواست شغل، سعی در کسب اطلاعات بیشتر دارید. استفاده از این رویکرد مسیری را که آنها می خواهند ادامه دهند مشخص می کند.

۲۰. یک ایمیل بعدی ارسال کنید

برای تشکر از ملاقات با شما، یک ایمیل بعدی ارسال کنید. هنگام ملاقات با آنها کارت ویزیت آنها را دریافت کنید تا اطلاعات تماس مناسبی داشته باشید. ایمیل خود را برای هر فردی که ملاقات کرده اید و آنچه در طول مکالمه خود آموخته اید تنظیم کنید. علاقه خود را به حفظ ارتباط با آنها و نحوه برنامه ریزی برای استفاده از توصیه های آنها برای پیشرفت شغلی خود نشان دهید.

خروج از نسخه موبایل