نماد سایت ایوسی

راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی آنلاین ابزار ارزشمندی برای کسب و کارهایی است که به دنبال گسترش دامنه دسترسی برند خود به مشتریان هستند. بازاریابی موتورهای جستجو یک استراتژی است که می تواند به کسب و کارها کمک کند مشتریان جدیدی پیدا کنند. بازاریابی موتورهای جستجو برای مؤثرتر بودن به استراتژی خاصی نیاز دارد.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن، معنی تحقیق کلمات کلیدی، جنبه های مهم ساختار حساب، حراج تبلیغات بازاریابی موتور جستجو و نمرات کیفیت را توضیح خواهیم داد.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، استفاده از تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP ها برای به دست آوردن مشتریان جدید است. بیشتر موتورهای جستجو از نوعی SEM استفاده می کنند. SEM همچنین به عنوان تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات پولی و پرداخت به ازای کلیک یا PPC شناخته می شود.

در حالی که SEM با سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند بهینه سازی موتور جستجو یا بازاریابی رسانه های اجتماعی همپوشانی دارد، تفاوت اصلی SEM در این است که تبلیغات پولی است.

SEM مزایای بسیاری را به شرکت کنندگان ارائه می دهد:

SEM چگونه کار می کند؟

SEM با پر کردن تبلیغات پولی در بالای SERP های مرتبط با کلمات کلیدی وارد شده به موتور جستجو توسط مصرف کننده کار می کند. تبلیغات SEM فقط زمانی ظاهر می شوند که مصرف کننده کلمات کلیدی را جستجو کرده باشد که برای راه اندازی آن تبلیغ تنظیم شده است.

شرکت ها تبلیغات SEM خود را از طریق سایت SEM موتور جستجو مدیریت می کنند. برای اکثر موتورهای جستجو، این شامل ایجاد یک حساب کاربری است که از طریق آن می توان همه تبلیغات را مدیریت کرد و همچنین شرکت در مزایده های تبلیغاتی برای تضمین افزایش جستجوهای تبلیغاتی شما. اگر شرکت شما در مناقصه کلمه کلیدی برنده شود، تبلیغ شما بدون توجه به هر اتفاقی در اولین SERP نمایش داده می شود.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

تحقیق کلمه کلیدی SEM چیست؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با کمپین تبلیغاتی برای به حداکثر رساندن فرصت های درآمدی شرکت بسیار مهم است. کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که مصرف کنندگان در موتورهای جستجو برای یافتن محصولات، خدمات و اطلاعات استفاده می کنند.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، همسویی مثبت و منفی را برای تبلیغ یا تبلیغات خود در نظر بگیرید. همسویی مثبت کلماتی هستند که مستقیماً با محصول یا خدمات شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما کالاهای ورزشی تولید می کند، می خواهید کلمات کلیدی مانند تجهیزات ورزشی، بسکتبال، تورهای فوتبال و راکت های تنیس را فعال کنند. با این حال، اگر آن کالاها یا خدمات را ارائه نمی کنید، نمی خواهید کلماتی مانند بازی های بسکتبال، تمرین فوتبال یا درس های تنیس مرتبط با تبلیغات شما باشد.

بخش های مهم ساختار حساب

مدیریت تبلیغات SEM شما از طریق موتور جستجو نیازمند ایجاد یک حساب کاربری است. ساختار حساب ممکن است از موتورهای جستجو به موتورهای جستجو کمی متفاوت باشد، اما ساختار زیر رایج ترین است.

حساب

حساب جایی است که همه اجزای زیر را می توان پیدا کرد. شما یک حساب کاربری واحد برای کسب و کار خود خواهید داشت که از طریق آن می توانید کمپین های متعددی را اجرا کنید.

کمپین ها

شما می توانید نوع کمپین تبلیغاتی مورد نظر خود را برای اجرا از طریق SEM انتخاب کنید. چندین گزینه مانند کمپین جستجو، کمپین فقط تماس و کمپین های نمایش وجود دارد. هر یک از این کمپین ها با یک هدف تجاری متفاوت مطابقت دارند. شما می توانید چندین کمپین در حساب خود داشته باشید.

گروه های تبلیغاتی

گروه های تبلیغاتی به کمپین شما ساختار می دهند. در گروه تبلیغات، کلمات کلیدی و تبلیغات را بر اساس یک موضوع کلی یا ایده ارتباطی سازماندهی خواهید کرد. ممکن است شش تا ده گروه تبلیغاتی در هر کمپین داشته باشید.

کلید واژه ها

کلمات کلیدی کلماتی هستند که توسط مصرف کنندگان جستجو می شوند و تبلیغات شما را تحریک می کنند. مهم است که در مورد کلمات کلیدی با بیشترین بازده مرتبط با محصول یا خدمات خود تحقیق کنید و آنها را در تبلیغات خود اعمال کنید. به طور کلی، حدود ۲۰ کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی وجود دارد.

تبلیغات

تبلیغات کپی واقعی هستند که وقتی یک مصرف کننده تبلیغ شما را راه اندازی می کند، روی SERP پر می شود. تست هایی را بین تبلیغات مختلف اجرا کنید تا ببینید کدامیک بهترین پاسخ را می گیرد. شما برای ارائه این تبلیغات به مصرف کنندگان علاقه مند پرداخت می کنید، بنابراین مطمئن شوید که آنها موثر هستند. شامل دو یا سه آگهی در هر گروه تبلیغاتی.

حراج تبلیغات SEM چیست؟

کسب و کارها روی کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند تا تبلیغات SEM آنها در بالای اولین SERP ظاهر شود. شرکت‌ها حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت برای یک کلمه کلیدی هستند، کپی آگهی SEM و صفحه فرودی که مصرف‌کننده در صورت کلیک کردن به آن می‌رود، در اختیار موتور جستجو قرار می‌دهند. موتور جستجو این اطلاعات را می گیرد و با اطلاعات مناقصه شرکت های دیگر مقایسه می کند. شرکتی که نه تنها بالاترین قیمت را داشته باشد، بلکه بهترین کیفیت آگهی و صفحه فرود را نیز داشته باشد و آگهی با بیشترین تأثیر پیش بینی شده برنده مناقصه خواهد بود.

هر بار که یک مشتری جستجویی را انجام می دهد، این حراج ها بلافاصله اتفاق می افتد. موفقیت یک شرکت در فرآیند حراج بر امتیاز کیفیت آن و مقدار هزینه ای که شرکت برای قرار دادن تبلیغات SEM هزینه می کند، تأثیر می گذارد.

موارد مرتبط: SEO در مقابل SEM: زمان و نحوه استفاده از آنها

امتیاز کیفیت SEM چیست؟

امتیاز کیفیت رتبه‌بندی موتور جستجو از شرکت شما است که از طریق چندین عامل تعیین می‌شود.

امتیاز کیفیت شما تعیین می کند که شرکت شما چقدر برای تبلیغات SEM پرداخت می کند. کسب‌وکارهایی که نمرات کیفیت بالایی دارند، کمتر از کسب‌وکارهایی که امتیاز کیفیت پایین دارند، پرداخت می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل