فرآیند ارزیابی کارکنان به سرپرستان اجازه می دهد تا بازخورد مفیدی را به کارمندان خود ارائه دهند، به ویژه در بررسی عملکرد. دانستن اینکه چه چیزی باید بنویسید می تواند این روش را برای هر یک از طرفین دقیق تر، مؤثرتر و به موقع تر کند. در این مقاله به بررسی برخی از عبارات ارزیابی کارکنان می پردازیم که می توان از آنها در ارائه بازخورد به کارکنان یا مدیران استفاده کرد.
ارزیابی کارکنان چیست؟
ارزیابی های کارکنان، بررسی های عملکردی هستند که کارکنان از آنها برای ارائه بازخورد به کارکنان یا مدیران یک سازمان استفاده می کنند. این بررسی ها اخلاق کاری و بهره وری یک کارمند را بررسی می کند و اهداف محکمی را برای توسعه حرفه ای ارائه می کند. دریافت بازخورد مداوم همچنین میتواند تضمین کند که کارمند به شغل خود اختصاص دارد.
نمونه هایی از عبارات ارزیابی کارکنان
در اینجا لیستی از عباراتی است که می توانید در ارزیابی کارمندان استفاده کنید که بر اساس دسته های زیر تقسیم می شوند:
-
کار تیمی و پشتیبانی
-
الزام و صلاحیت
-
نگرش و رفتار
-
کارایی و کیفیت کار
-
انعطاف پذیری
-
مهارت های ارتباطی و بین فردی
-
خلاقیت و نوآوری
-
حضور
-
خدمات مشتری
-
قابل اعتماد بودن
-
رهبری
کار تیمی و پشتیبانی
-
“تیم را رهبری می کند و وظایف مناسب را به هم تیمی ها محول می کند”
-
“یک تیم بسیار فعال را راه اندازی کرد که با هم کار می کنند تا پروژه را در مهلت مقرر شروع و تکمیل کنند.”
-
“به همکاران در انجام وظایف خود کمک می کند حتی زمانی که آنها خارج از تعهد مستقیم خود هستند.”
-
“همیشه آماده ارائه کمک های مناسب به همکارانی که در انجام وظایف خود دچار مشکل هستند”
-
“روابط خوبی با همه اعضای تیم ایجاد کرد”
-
“روابط را تشویق می کند تا در صورت نیاز به یکدیگر کمک کنند”
-
“برای همکاری با دیگران به حمایت و کمک نیاز دارد”
-
“عدم کمک به همکاران در انجام وظایفشان حتی در صورت درخواست”
-
“یک متخصص، اما می تواند توصیه های حرفه ای بیشتری را به دیگران ارائه دهد”
-
“نیاز به یادگیری مهارت های تکمیل وظایف با همکاری دیگران”
-
“نیاز به الهام بخشیدن به دیگران برای ارائه بهترین کار در کار است”
الزام و صلاحیت
-
“نتیجه گرا. انجام وظایف تا تکمیل وظایف”
-
“حرفه ای با الهام از خود. تلاش می کند تا تمام وظایف محول شده را طبق برنامه انجام دهد”
-
“متفکر بزرگی که برای کمک به شرکت به طور منظم به نقاط عطف جدید میکوشد”
-
“دارای تشنگی برای تخصص و دانش”
-
“همیشه وظایف خود را با بهترین استاندارد ممکن انجام می دهد”
-
“تلاش می کند تا وظایف جدیدی پیدا کند که تجربه حرفه ای را در کار بهبود بخشد”
-
“اغلب بدون ارائه دلایل ملموس دیر سر کار می آید”
-
“وظایف محوله را انجام نمی دهد”
-
“وقفه های زیادی می گیرد و جریان کار در بخش را کند می کند”
-
“اغلب قبل از ساعت تعطیلی رسمی محل کار را ترک می کند”
-
“نیاز به درک چگونگی کمک به دیگران برای انجام وظایف بدون از دست دادن ضرب الاجل”
نگرش و رفتار
-
“نگرش مثبت را حفظ می کند و این به تصمیم گیری با کیفیت در شرایط دشوار کمک می کند.”
-
“نگرش مثبت، خاص ترین نقطه قوت آنهاست”
-
“افکار و ایده های مثبت را در مورد مسائل به اشتراک می گذارد، و این به دیگران کمک می کند تا دیدگاه مثبتی در مورد شغل خود داشته باشند.”
-
“همکاران و اعضای تیم را تشویق می کند تا بهترین کار خود را در کار انجام دهند”
-
“محیط کاری ایجاد کرد که امکان اعتماد و اطمینان متقابل را فراهم کند”
-
“یک کارمند خوب که از کار لذت می برد اما نگرش نسبت به همکاران را می توان بهبود بخشید”
-
“نگرش ناسازگار نسبت به تصمیم گیری که جریان کار تیم را مختل می کند”
-
“ناسازگاری در روابط کاری با برخی از کارکنان”
-
“توصیه به بهبود حضور و نگرش ظرف ۹۰ روز در غیر این صورت قرار ملاقات تحت خط مشی حضور و غیاب شرکت فسخ خواهد شد.”
دانلود کتاب: راهنمای کارمند نمونه: چگونه بهترین باشید و در کارتان موفق شوید |
کارایی و کیفیت کار
-
“در حین اجرای پروژه ها به جزئیات توجه می کند”
-
“اغلب سطح فوق العاده ای از دقت را در کار حفظ می کند”
-
“تضمین تولید تا حد امکان عاری از محصولات معیوب است”
-
“حرفه ای بسیار متمرکز که به تمام جزئیات در محل کار توجه می کند”
-
“اجرای وظایف محوله و مهلت های جلسه پروژه”
-
“به ندرت به اهداف عملکرد ماهانه دست می یابد”
-
“برای از بین بردن خطاهای کاری به کمک نیاز دارد”
-
“میزان نقص بالاتری نسبت به همکاران ایجاد می کند”
-
“نیاز به تشویق برای رعایت استانداردهای اجباری تولید”
-
“باید در دانش فرآیندهای کاری بهبود یابد”
انعطاف پذیری
-
“همیشه انتظارات پروژه را برآورده می کند یا از آن فراتر می رود”
-
“همیشه در شرایط پرتنش آرامش و خونسردی خود را حفظ می کند”
-
“بهترین روشها را برای به کارگیری روشهای جدید و موثرتر برای انجام تجارت می داند”
-
“همیشه به همکاران و اعضای تیم کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کنند و روی اهداف اصلی در طول اجرای پروژه متمرکز شوند.”
-
“بسیار منعطف و همیشه با تغییرات در تکالیف سازگار است”
-
“دارای نگرش مثبت نسبت به انتقادات و نظرات همکاران و مافوق”
-
“اغلب در برابر تغییراتی که می تواند منجر به افزایش بهره وری شود مقاومت می کند”
-
“نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارد و باید یاد بگیرد که اجازه دهد تغییراتی که تولید را افزایش می دهد”
-
“بی تمایل به پذیرش تغییرات”
-
“نیاز به تشویق برای انجام برنامه های پروژه”
-
“اغلب وظایف با اولویت پایین را نادیده می گیرد”
مهارت های ارتباطی و بین فردی
-
“دارای مهارت ارتباط کلامی و نوشتاری بسیار موثر”
-
“یک ارتباط دوستانه که با هر بخش در شرکت رابطه عالی برقرار کرده است”
-
“دارای مهارت در برقراری ارتباط با الزامات وظایف و پروژه ها به اعضای تیم”
-
“اطمینان حاصل می کند که همکاران به برنامه زمانبندی تعیین شده پروژه پایبند هستند”
-
“از طریق ارتباط باز و دوستانه روابط کاری خوبی ایجاد کرده است”
-
“همکاری با همکاران و مافوق برای اطمینان از روابط کاری موثر”
-
” فاقد مهارت های ارتباطی لازم برای رهبری موثر یک تیم و ارتباط با همکاران است”
-
“در انتقال ایده ها و پیام ها به همکاران و اعضای تیم دشوار است”
-
“نیاز به توسعه مهارت برای برقراری ارتباط موثر با اعضای تیم”
-
“به سرعت رهبری می کند، نیاز به بهبود نگرش با دریافت بازخورد دارد”
-
“نیاز به تشویق برای کار مشترک و خوشایند با همکاران”
خلاقیت و نوآوری
-
“دارای توانایی توسعه راه حل های خلاقانه برای حل مشکلات”
-
مهارت در رویارویی با مشکلات سخت و ارائه راه حل برای آنها
-
“دارای دیدگاه های بصیرتی در مورد مسائل، و این یک دارایی با ارزش زمانی است که تیم نیاز به حل مشکلات حیاتی دارد.”
-
“متخصص در پذیرش ایده های نوآورانه و تبدیل آنها به راه حل”
-
“دارای توانایی به چالش کشیدن مشکلات رایج با ایجاد راه حل های جدید و نوآورانه”
-
“همیشه بی توجه به جنبه خلاق و نوآور تیم”
-
“راه حل های خلاقانه اعضای تیم را تشویق نمی کند و پاداش نمی دهد”
-
“فقدان خلاقیت به طور قابل توجهی بر بهره وری تاثیر می گذارد”
-
“عدم تمایل به کار بر روی مشکلات خارج از مجموعه مهارت های شخصی”
-
“نشان دهنده عدم علاقه به استفاده از ایده های خلاقانه یا نوآورانه است”
حضور
-
“همیشه برای سمینارها، جلسات کارگاه ها و کنفرانس ها زودتر حاضر شوید”
-
“همیشه هر روز کاری سر وقت سر کار بیایید”
-
“هر زمان که ممکن است جدول زمانی و برنامه ریزی را رعایت می کند”
-
“همیشه در دسترس است حتی زمانی که برنامه کاری هیچ ربطی به بخش یا بخش او ندارد.”
-
“حضور بی عیب و نقص در یک دوره دو ساله به دست آورد”
-
“مطابق استانداردهای سازمان برای حضور نیست”
-
“به طور مداوم دیر سر کار می آید”
-
“به طور معمول از حداکثر تعداد روزهای مرخصی فراتر می رود”
-
“به اهداف حضور و غیاب تعیین شده در ارزیابی عملکرد قبلی نرسیده است”
-
“توصیه می شود با زودتر رسیدن به جلسات به دیگران احترام بیشتری قائل شوید”
-
“باید یاد گرفت که به موقع بعد از مرخصی برنامه ریزی شده بیاید”
-
“توصیه می شود همیشه از سیاست حضور و غیاب شرکت پیروی کنید”
-
“نیاز به بهبود نگرش نسبت به گزارش دادن به کار به موقع”
-
“باید یاد بگیرد که سایر همکاران را با بهبود نگرش نسبت به حضور تشویق کند”
خدمات مشتری
-
“در خدمات مشتری برجسته”
-
“به راحتی با انواع مشتریان ارتباط برقرار کنید”
-
“همیشه آماده کمک به همکاران و هر مشتری”
-
“با شایستگی بر اعتراض مشتریان غلبه می کند”
-
“همیشه در بالای موقعیت حتی با سرسخت ترین مشتری”
-
“به طور موثر شرایط سخت خدمات مشتری را مدیریت می کند”
-
“امتیاز تایید مشتری بسیار بالاست”
-
“در بین سایر اعضای تیم خدمات مشتری رتبه بالایی دارد”
-
“توانایی ایجاد تفاوت در تجربه مشتری”
-
“همیشه در مواجهه با مشتریان خشن یا عصبانی، آرام و معقول باشید”
-
“توصیه می شود یاد بگیرید که به طور موثر به مشتریان گوش دهید”
-
“نیاز به ارائه اثربخشی از طریق تلفن به چهره به چهره به مشتریان”
-
“توصیه به ارزش گذاری و درک مزایای آموزش خدمات مشتری”
-
“برخورد با یک مشتری دشوار برایش سخت است”
-
“توصیه می شود برای بهبود امتیازهای پایین در نظرسنجی های رضایت مشتری تلاش کنند”
-
“باید یاد گرفت که به طور موثر شکایات مشتری را حل کند”
-
“باید از انتقال مشتری شاکی به همکاران خودداری کرد”
-
“نیاز به یادگیری نحوه رسیدگی موثر به درخواست های مشتریان”
-
“باید یاد بگیریم که صبورانه به خوبی به مشتریان گوش کنیم”
-
“نیاز به بهبود مهارت رسیدگی به شکایات حضوری مشتریان”
قابل اعتماد بودن
-
“یکی از قابل اعتمادترین اعضای تیم ما باقی مانده است”
-
“همیشه در هر شرایطی بسیار قابل اعتماد”
-
“همیشه آماده انجام هر کاری که برای انجام کار لازم است”
-
“به دلیل قابل اعتماد بودن و آمادگی برای کار سخت شناخته شده است”
-
“کارمندی مومن و قابل اعتماد بوده است”
-
“به طور مداوم نشان می دهد که به شغل خود اهمیت می دهند”
-
همیشه وظایفی را انجام دهید که انتظارات را برآورده می کند یا فراتر از آن است.”
-
“همیشه می توان روی آن تکیه کرد تا کارها را به موقع تمام کرد”
-
“همیشه آماده برای تکمیل تکلیف بدون توجه به اینکه چقدر کار درگیر است”
-
“توصیه می شود که یاد بگیرید چگونه حتی فراتر از ساعات برنامه ریزی شده کار اضافی انجام دهید”
-
“نتایج شغلی قابل اعتماد نیستند و اغلب نیاز به بررسی دارند”
-
“قابلیت اطمینان و قابلیت اطمینان را می توان بهبود بخشید”
-
“همیشه برای انجام کارهای لازم برای انجام درست کارها آمادگی نشان نمی دهد”
-
“از رها کردن کار برای به پایان رساندن دیگران لذت می برد”
-
” تمایلی برای کمک به سایر همکاران در کار خود نشان نداده است”
-
“در مورد بازخوردهای مدیران و سایر همکاران زحمت نمی کشد”
رهبری
-
“همیشه آماده کمک به یک همکار”
-
“اعضای تیم را تشویق می کند تا در ارائه نظرات و پیشنهاد ایده های خود احساس راحتی کنند”
-
“درک خوبی از نقاط قوت اعضای تیم دارد که معمولا وظایف را به طور موثر تقسیم می کنند”
-
“به تیم کمک می کند تا درگیر و متمرکز بماند”
-
“همیشه از اعضای تیم برای کار خوب انجام شده قدردانی کنید”
-
“همیشه اعضای تیم را تشویق کنید تا سخت کار کنند”
-
“همیشه فرهنگ یادگیری را در بین همکاران و اعضای تیم ترویج دهید”
-
“به طور فعال گوش می دهد و به هر شکایت یا پیشنهاد همکاران و اعضای تیم پاسخ سریع می دهد.”
-
“الگوی خوبی برای پیروی دیگران بوده است”
-
“نیاز به بهبود ناتوانی در صحبت با اعضای تیم بدون مخالفت با قوانین”
-
“توصیه به کمک و الهام بخشیدن به سایر اعضای تیم برای کار سخت”
-
“برنامه های سفت و سختی برای آینده برای بخش ارائه نمی کند”
-
“باید یاد بگیریم با سایر همکاران مثل هم رفتار کنیم”
-
“زمان زیادی را برای ارائه راه حلی که به یک راه حل سریع نیاز است تلف می کند”
-
“در تخصیص اهداف و مسئولیتها بلاتکلیف هستیم”
-
“از اعضای تیم برای کار خوب انجام شده قدردانی نمی کند”
-
“نگهداری اطلاعات محرمانه را دشوار دانسته است”